En sensommardag i år blev jag kontaktad av Revelops HR chef Susann Sandberg. Hon var nyfiken på ett upplägg på vår Challenge med tema hållbarhet. Revelop jobbar med hållbara fastigheter så det blev en väldigt bra match mellan deras värdegrund och vårt upplägg.
Sagt och gjort, efter vi spikat upplägget på 6 veckor så satte vi upp den digitala challengen. Vi delade upp företagets 44 deltagare på fem lag. Alla lagen fick namn efter franska regioner så som Alsace, Bordeaux och Cognac. Inspirationen till lagnamnen kom utav att Revelop direkt efter att challengen var genomförd bjöd hela företaget på en resa till vackra Nice.
Under dessa 6 veckorna samlade företaget poäng i form av fysisk aktivitet, helt otroliga 5h och 56 minuter snittade deltagarna per vecka. Utöver fysisk aktivitet samlade de även hållbarhetspoäng genom att genomföra olika uppgifter. Följande 6 teman ingick i upplägget:
- Hållbar på jobbet
- Hållbar livsstil
- Hållbar miljö
- Hållbar kost
- Hållbar träning
- Hållbar återhämtning
Att få jobba tillsammans med ett företag där alla, även ledningen går all in i challengen, som lyfter vikten av hållbarhet, hälsa och samarbete är fantastisk härligt och givande. Vi är så stolta och imponerade över alla fina resultat och hälsovinster.
Lag Alsace tog hem vinsten, men vi kan verkligen säga att i Revelop Team Challenge är alla vinnare!